Na świecie jeździ ponad 4 miliony aut zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG i funkcjonuje ponad 8 tysięcy stacji z tym paliwem. W Polsce odsetek aut jeżdżących na CNG jest znacznie niższy i wynosi zaledwie około 2 tysięcy aut przy 25 stacjach wyposażonych w to paliwo. Czym tak naprawdę ten gaz różni się od popularnego LPG? Po pierwsze dużo mniejszą emisją zanieczyszczeń oraz co bardzo ważne jest dużo tańszy od typowego gazy LPG czyli propan-butanu.

 

Kolejną z zalet jest to, że spalanie przebiega wolniej , a co za tym idzie auto pracuje równiej i ciszej niż w przypadku aut zasilanych np. benzyną. CNG ma też najwyższą wartość oktanową wśród powszechnie stosowanych paliw co przyczynia się do znacznej oszczędności w spalaniu nawet w przypadku silników wysokoprężnych. Jednak to rozwiązanie ma też swoje istotne wady. Przede wszystkim konieczność zainstalowania butli wysokociśnieniowych, ciężkich stalowych lub lekkich kompozytowych co bezpośrednio przekłada się na drogie koszty założenia takiej instalacji.