Tylny a może jednak przedni? Na który się zdecydować? Oba te rozwiązania mają swoje wady i zalety. Oba mają również swoich zwolenników i przeciwników. Ale który tak naprawdę jest lepszy i czy w ogóle możemy mówić o wyższości jednego układu nad drugim? Należy zacząć od tego, że napęd przedni i tylny są skierowane do zupełnie innych aut. Przedni jest przeważnie montowany w autach miejskich, tudzież o nie dużej pojemności silnika.

 

Natomiast tył jest stosowany w autach większych i z większymi silnikami. Największą zaletą tylnego napędu jest odciążenie przedniej osi, a co za tym idzie większy promień skrętu i mniejsze przenoszenie drgań na kierownicę niż w przypadku auta przednionapędowego. Z kolei napęd z przodu ułatwia prowadzenie i kontrolę auta w trudnych warunkach, a brak mostu napędowego pozwala na lepsze zagospodarowanie powierzchni bagażowej. Nie da się jednoznacznie określić który napęd jest lepszy. Są one bardzo odmienne konstrukcyjnie. Dla niezdecydowanych pozostaje napęd na cztery koła.